26 d’abr. 2012

Mare de Déu de Montserrat

27 d'abril celebrem la festa de la Mare de Déu de Montserrat patrona de Catalunya.
Avui ens sentim propers a la muntanya de Montserrat, on la imatge de Maria vetlla pel seu poble.
Ens sentim units als monjos i escolans que alli viuen i preguen.
Algun cop hi hem pujat com a pelegrins, a encendre una llàntia símbol de pregària pels nostres, pels qui ho necessiten, pels malalts i els qui estan sols.
Que la Mare de Jesús ens uneixi als qui creiem en el Senyor resuscitat.
Aquest text del llibre del Càntic dels càntics ens suggereix el color de la moreneta que tant la caracteritza.
"Sóc bruna però bonica, filles de Jerusalem,
com les tendes de Quedar, com els pavellons de Salomó.
No us fixeu en la meva morenor: és el sol que m'ha embrunit.
Aïrats contra mi, els fills de la meva mare em feren guardiana de les vinyes,
però ni la meva vinya no he pogut guardar.
Digues-me, amor de la meva ànima, on pastures el ramat,
on el fas reposar quan és migdia, perquè no vagi perduda
darrere els ramats dels teus companys.
Si no ho saps, bellíssima entre les dones, segueix les petjades dels ramats
i pastura els teus cabrits vora les tendes dels pastors".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.